Stannade kvar i Stockholm när Norrmännen åkte hem, tänkte bli här en vecka cirka. Norrmannen har guttetur planerad till helgen så hade ändå tänkt åka tillbaka hit då… Nu blev det en vecka istället utan massa resor fram och tillbaka och det är ju väldigt skönt! Ska försöka hinna träffa massa kompisar, dricka massa öl & vin på uteserveringar (eftersom jag inte i närheten av har råd att göra det i dyr-Norge), äta exotiska Stockholms-specialiteter som alltid är så himla konstiga på andra ställen (falafel, kebab, specialtallriken på Folkets Kebab, sushi, kyckling & räka från thaikiosken och en eller annan tom yum gong), kanske till och med gå ut och dansa till riktig musik (Debban Slussen here I come!) och ha sovmorgon hela veckan (eftersom det faktum att stackars Norrmannen ska ta sig till jobbet varje morgon innebär att stackars hemmafru jag inte riktigt får min skönhetssömn).

(Efter ca sex veckor i Norge har alltså att resa en vecka till Sverige blivit som att åka på solsemester (minus sol) för mig. Billig sprit, sovmorgon och mat man inte kan få tag i annars.)

(Om någon av mina söta vänner känner för att leka i veckan är det alltså guldläge att kontakta mig typ nu.)

