Eftersom midsommar är den enda högtid som verkligen, verkligen måste firas på traditionellt vis så beger jag, Norrmannen och Norrmannens kompis oss ikväll till gamla kära Sverige. Midsommar ska firas hos mina föräldrar (utan föräldrar) utanför Stockholm tillsammans med ett skönt gäng (hoppas jag, har inte träffat de flesta av dem på ett år så jag minns inte riktigt ;)) klasskamrater från Linköping.

Lite panik fick vi igår då vi insåg att vi skulle åka härifrån klockan 17, och Systemet i Charlottenberg (tar ca 2 timmar) stänger klockan 19, Systemet i Årjäng (tar ca 2 timmar plus) stänger klockan 18 och systemet i Karlstad (tar ca 3 timmar och lite till) stänger klockan 20. Och att Systemet av någon outgrundlig anledning är helstängt på Midsommarafton. (Har det alltid varit så? Var helt säker på att de brukade ha öppet ett tag i alla fall för några år sedan… Det var bättre förr och allt sånt.) Vi blev som sagt lite panikslagna och stod mellan att inhandla allt på Vinmonopolet (till minst dubbla priset) eller att festa till det på 3,5:or på självaste Midsommar. Som tur var kom mamma & Anna till vår undsättning och fixar våra inköp. Puh! (Och tack :))

Anyways, ikväll åker vi alltså och sen får vi se om jag åker tillbaka hit på söndag med boyzen eller om jag stannar i Sverige någon vecka. Time will tell o.s.v..

 

