Etiketter

I förra veckan var vi på lite sightseeing här i Oslo. (Den första som inte inkluderat öl eller vin.)

Vi kollade lite vid regeringskvarteren där bomben sprängdes förra sommaren, knatade runt lite och spanade mest på Operahuset. Jag förstår att ni är dödssugna på att veta mer om detta ”Operahus”, så jag delar förstås med mig av lite info innan ni får se bilderna på mig. 🙂

Operahuset. Har vi ens nåt i Stockholm?

  • Invigning: 12 april 2008
  • Yta: 38500 kvadratmeter
  • Antal rum: 1100 (trodde bara man behövde ett riktigt, riktigt stort i ett Operahus? men ändå.)
  • Marmortyp: Carrara
  • Antal ljusdioder i ljuskronan i stora salen: 8000 (cirka)

Nu är det äntligen dags för bildregn.

Utsikten från operahusets tak.

Liten bonus: här bodde Usain Bolt, precis när vi var där. (Påstår Norrmannen, så det behöver alltså inte alls vara så. Han kanske bara ville spela allan ballan liksom.)

Nu ska jag återgå till att njuta av att jag lyckats lura Norrmannen att kolla EM hemma hos en kompis, vilket innebär att jag får kolla på matlagningsprogram & spela Sims istället för att se EM. Jippey!

