Etiketter

, , ,

Efter ett ridpass och efterföljande ledning av de söta små barnen (Väldigt lat häst och mycket trav gjorde det betydligt jobbigare än vad det skulle ha behövt vara… Men kul ändå såklart.) var det en rätt trött tjej som kom hem igår. Men, inte kan man vila för det! Eftersom inga planer fanns för kvällen gjorde vi som norrmän gör när de inte har något annat för sig, och gick på tur. När jag (surprise!) föreslog en tur tänkte jag mig en mysig promenad hand i hand och lukta på blommorna, typ. Precis så blev det. Fast inte alls. Snarare helt tvärtom. Ni kanske såg detta inlägg? Det var alltså vägen ner. På vägen upp såg det ut såhär:

Visserligen inte fullt lika brant, men inte heller uppmanande till romantiska promenader. Jag var ganska glad att Norrmannen hade fått mig att överge snygga vardagskläder (som sagt, var inte alls beredd på den strapats det skulle visa sig vara), converse och handväska till förmån för (equally snygga såklart ;)) träningskläder, snabba skor och ryggsäck (som det självklart inte var jag som bar…).

Hur ansträngande det än var att ta sig upp och ner så var utsikten dock värd all ansträngning i världen. (Nästan 2-0 till Norge efter detta men nej, riktigt så givmild kan jag inte vara.)

Om ni tycker jag har märkt ut onödiga saker så skiter jag fullständigt i det. Detta råkar vara de sex ställen jag känner till här och då tänker jag baske mig skryta med det. 😉

Nu: ut i solen! Mys.

