Etiketter

, ,

Eftersom jag bara hann vara hemma ca tio dagar från mitt förra äventyr innan jag gav mig iväg på nya tänkte jag att ni där hemma kanske skulle uppskatta om jag fortsatte bloggandet. Det är mycket möjligt att SMEKbloggen återupplivas någon gång i framtiden (SMEK är ju trots allt alltid SMEK, now and forever) men eftersom SM och EK just nu sitter ihop mindre än de gjort nånsin de senaste åren (d.v.s. befinner sig på varsin sida av jordklotet) är det inte så mycket SMEK över det just nu. Men vem vet, i höst är vi ju tillsammans igen 🙂

Det nya äventyret då. I lördags packade jag allt jag äger och har (typ)  och drog lite hastigt och lustigt med Norrmannen till hans hemland. Nu tänkte jag stanna här över sommaren och förhoppningsvis jobba lite, men annars bara leka hemmafru. Än så länge har det mest blivit den senare delen (har till och med klippt gräsmattan idag, bara en sån sak) men jag har även hunnit med att vara i ett stall och fick mig där den första ridturen på sisådär fem år. Sjukt kul, så nu måste jag väl börja lägga 4000 kronor per termin eller nåt på ridlektioner i fortsättningen.

Igår var det sjuttonde maj och vi var såklart på en traditionsenlig sjuttonde maj-frukost med öldrickande, följt av en titt på det fina sjuttonde maj-tåget och traditionsenligt rosédrickande på uteservering. Mycket trevligt, och även om det var regn på morgonen så blev det gassande (nåja) sol framåt eftermiddagen och uteserveringshänget. Sjukt kul firande dock, trist att det inte alls är samma grej i Sverige. Var som en kombination av Valborg och Midsommar typ, alltså inte jättetråkigt.

Anyways, nu är det dags för lunch och lite mer hemmafruande (d.v.s. matlagning) innan Norrmannen kommer hem. Ha de!

